دیوان عدالت اداری

بطلان دعوی

یکی از مراجع مهم رسیدگی به دعاوی دیوان عدالت اداری میباشد که تشکیلات مستقل ساختمان مستقل و حتی قانون مستقل نیز دارد.این مرجع عموما به دعاوی مربوط به حقوق عمومی رسیدگی مینماید و عمده دعاوی ان مربوط به روابط مردم با سازمانهای دولتی و عمومی نظیر شهرداری میباشد.

شانی جدید ساختمان دیوان عدالت اداری در بزرگراه ستاری شمال خیابان مخبری میباشد، همانطور که اشاره شد رسیدگی در این مرجع تشریفات خاصی داشته و تابع قانون ایین دادرسی مدنی میباشد.

جهت دریافت مشاوره از دیده بان حقوق امیر با شماره های زیر تماس حاصل فر مایید.

شماره تماس : 02188928542_02188928452

آدرس : تهران، خیابان فلسطین شمالی، نبش کوچه شهید نجف غزایی عتیق، پلاک 475، طبقه پنجم، واحد 57

دیوان عدالت اداری
دیوان عدالت اداری

جهت شروع دعوا در این مرجع باید دادخواستی تنظیم نموده و به طبقه همکف دیوان مراجعه و پس از ثبت دادخواست و پرداخت هزینه دادرسی منتظر تعیین وقت بود، عموما وقت های تعیینی از جانب دیوان که به طرفین از طریق پیامک ارسال میشود بین دو تا سه ماه میباشد و معمولا جلسات دیوان بدون حضور طرفین برگزار میشود.

تعداد بسیار زیادی از دعاوی مطرح در دیوان عدالت اداری در اعتراض به رای صادره از مراجع دیگر میباشد حجم گسترده ای از این پرونده ها در اعتراض با رای کمیسیون ماده صد شهرداری و کمیسیون های وزارت کار میباشد. همچنین نسبت به رای صادره از دیوان میتوان در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت که در همان ساختمان دیوان مستقر میباشند تجدید نظر خواهی به عمل اورد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button