گواهی عدم حضور در دفترخانه

بطلان دعوی

گواهی عدم حضور در دفترخانه : در قراردادهایی که طبق آن طرفین باید جهت تنظیم سند رسمی در دفترخانه حضور پیدا کند معمولا زمان مشخصی توسط اصحاب قرارداد تعیین می شود که در آن تاریخ در دفترخانه مشخص حاضر شوند و نسبت به انجام تعهدات قراردادی اقدام نماید.

معمولا بین طرفین اینگونه شرط می شود که در تاریخ مشخص که در قرارداد نوشته می شود طرفی که خریدار یا مستاجر یا متصالح یا هر شخص دیگری که پرداخت مبلغی را به عهده دارد، وجه نقد یا چک بانکی در اختیار داشته و در دفتر اسناد رسمی حاضر شود، در مقابل نیز شخص متعهد به تنظیم سند رسمی که می تواند به طور مثال فروشنده یا موجر باشد وظیفه دارد ضمن انجام تعهدات قراردادی مدارک لازم جهت ثبت سند رسمی را مانند اصل سند، مفاصا حساب دارایی، عوارض شهرداری، تسویه هرگونه وام و غیره را به همراه داشته و در تاریخ مقرر در آن دفترخانه حاضر شود.

درخواست گواهی عدم حضور

طبق مواردی که گفته شد چنانچه هر یک از طرفین قرارداد در زمان قراردادی در دفترخانه حاضر نشوند یا حاضر باشند ولی مدارک مورد نظر را در اختیار نداشته و نسبت به انجام تعهدات اقدام ننموده باشند، شخصی که ضمن انجام تعهدات قراردادی در دفترخانه حاضر است می تواند از دفتردار تقاضای صدور گواهی عدم حضور طرف مقابل را درخواست کند.

موارد استفاده از گواهی عدم حضور

گواهی عدم حضور در دفترخانه

چنانچه در قرارداد برای تاخیر یا عدم انجام تعهدات در زمان حضور در دفترخانه ضرر و زیانی تعیین شده باشد ارائه گواهی عدم حضور به محاکم به عنوان دلیل مستند شناخته می شود، بنابراین شخص متضرر می تواند با ارائه این گواهی درخواست ضرر و زیان از دادگاه نماید.

همچنین گواهی عدم پرداخت بزرگترین سند و مدرک برای طرفی از قراردادی است که از عدم انجام تعهد طرف مقابل زیان دیده است، بنابراین متعهد له می تواند با ارائه این گواهی ضمن طرح دادخواست، درخواست الزام متعهد به انجام تعهد را از محکمه طلب نماید.

گروه وکلای دیده بان حقوق

گروه وکلای دیده بان حقوق امیر با شعار صداقت در پیگیری کلیه دعاوی با بهره گیری از تیم حقوقی متخصص با کادری علمی اماده ارائه انواع خدمات حقوقی به شما عزیزان است.

از دیگر خدمات این تیم حقوقی پشتیبانی مشاوره ای موکلین تا بعد از انعقاد عقد و غیر موکلین در زمینه مشاوره های حقوقی برای حمایت از شما عزیزان ،

جهت پیشگیری از درگیری های حقوقی و اتلاف وقت و هزینه در دستگاه قضایی است.

جهت دریافت مشاوره با شماره های درج شده در صفحه اصلی تماس حاصل فرمایید.

———————————————————–

مطالب مرتبط:

راه حل چک مفقودی چیست؟

فریب در ازدواج

دیده بان حقوق امیر

طلاق

طلاق به درخواست زوجه

جرایم رایانه ای

امور حقوقی ایرانیان خارج از کشور

طلاق از طرف مرد چگونه است؟

درباره فسخ و انحلال نکاح

رأی وحدت رویه ۶۱۷ دیوان عالی

عدم تمکین و نشوز چه هستند؟

 

 

3.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button