تنظیم اجاره نامه در دفتر اسناد رسمی

دادخواست استرداد جهیزیه

تنظیم اجاره نامه در دفتر اسناد رسمی : زمانیکه یک طرفین قرارداد اجاره اقدام به انعقاد قرارداد اجاره می کند علاوه بر قراردادی که به صورت عادی یا در یکی از دفاتر املاک تنظیم می نمایندمی توانند با حضور در یکی از دفاتر اسنادرسمی نسبت به انعقاد قرارداد اجاره رسمی اقدام نماید.

نکته قابل توجه این است که برخلاف باور غلطی که بین مردم وجود دارد قراردادی با کد رهگیری در دفاتر مشاورین املاک تنظیم می شود یک قرارداد رسمی نیست و از حیث عادی بودن تفاوتی با قرارداد اجاره ای که در خانه یا محل کار یا توسط یک وکیل بین طرفین تنظیم می شود ندارد بنابراین چنانچه طرفین تمایل به داشتن سند و مدرکی قوی و رسمی برای اجاره دارند، راه حل حضور در دفتر ثبت اسناد رسمی و تنظیم اجاره نامه رسمی است.

 

جهت دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فر مایید.

شماره تماس : 02188928542_02188928452

آدرس : تهران، خیابان فلسطین شمالی، نبش کوچه شهید نجف غزایی عتیق، پلاک 475، طبقه پنجم، واحد 57

 

تنظیم اجاره نامه در دفتر اسناد رسمی

مانند مزیت هایی که همه ی اسناد رسمی از حیث اعتبار و پشتیبانی های قانونی از جمله غیر قابل تردید و انکار بودن دارند سند رسمی اجاره نامه نیز مانند سایر اسنادرسمی قابلیت اجرا از طریق اداره اجاره ی اسنادرسمی را دارد.( تنظیم اجاره نامه در دفتر اسناد رسمی )

این امتیاز ویژه در مورد وصول مطالبات قرارداد اجاره و تخلیه مستاجر طبق قانون، بیشتر نمود پیدا می کند.

تخلیه مستاجر از طریق اجرای اسنادرسمی

همانطور که ذکر شد طرفین قرارداد اجاره می تواند علاوه بر تنظیم اجاره نامه عادی یا بدون آن با حضور در دفتر اسنادرسمی نسبت به تنظیم اجاره نامه رسمی اقدام نماید. در این صورت با پایان زمان قرارداد اجاره یا با احراز شرایطی که در قرارداد ذکر شده است و یا در قوانین مربوطه پیش بینی شده است موجر می تواند با حضور در همان دفتر اسنادرسمی ای که قرارداد اجاره را ثبت نموده است درخواست تخلیه ملک از طریق اجرای اسنادرسمی را ارائه نماید.

دفترخانه مذکور نیز ملزم است با دریافت هزینه ای، درخواست مکتوب موجر را به همراه اجاره نامه و سایر مدارک لازم به اداره اجرای ثبت اسنادرسمی محل اجراع نماید سپس موجر می تواند با دریافت نوبت الکترونیکی در موعد مقرر در این اداره حاضر شود و مراحل اجرای آن را پیگیری نماید.

در این مرحله اداره اجرای اسنادرسمی با صدور ابلاغ به مستاجر اخطار می نماید ظرف مدت مشخصی ملک را تخلیه و به مالک مسترد نماید. اما چنانچه نسبت به انجام این کار اقدامی صورت نگیرید مامورین ذی صلاح با دستور این اداره نسبت به تخلیه مستاجر از ملک و تحویل آن به موجر اقدامات قانونی را انجام می دهند.

در چنین مواردی برای تخلیه سعی کنید از یک وکیل مجرب در پرونده های تخلیه کمک بگیرید تا بتوانید در زمان کمتر مشکل خود را حل کنید همچنین میتوانید از گروه وکلای دیدبان حقوق امیر با داشتن سابقه درخشان در پرونده های تخلیه مستاجر مشاوره بگیرید.

 

 

تنظیم اجاره نامه در دفتر اسناد رسمی

 

 

انواع اجاره نامه

اجاره نامه شامل سه نوع دستی، بنگاهی و رسمی یعنی به صورت اسناد رسمی می‌باشد.

اجاره نامه دستی بین موجر و مستاجر به صورت توافقی و دستی نوشته و امضا می‌شود. چنانچه که‌ بین طرفین اختلافی به وجود آید این اجاره نامه از نظر قانونی قابل پیگیری می‌باشد اما مراحل قانونی آن بسیار دشوار و زمانبر می‌باشد.
اجاره نامه بنگاهی  در بنگاه های املاک تنظیم و امضا می‌شود و بلحاظ داشتن مهر و امضا املاک از اجاره نامه دستی بهتر است زیرا طبق قانون موجر و مستاجر تصویب سال ۱۳۷۶ چنانچه اختلافی بین طرفین حاصل شود مراحل پیگیری قانونی آن آسان تر است.
اجاره نامه رسمی همان ثبت اجاره در دفترخانه می‌باشد و تفاوت آن با اجاره نامه دستی و بنگاهی رسمی بودن سند است. اگر میخواهید بدانید هزینه تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی چقدر هست باید بدانید که قیمت ثبت اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی از بنگاه ها پایین تر است و هر ۴ سال یک بار توسط قوه قضائیه تعیین می‌شود اما اغلب مورد استقبال مردم نمی‌باشد.

 

مدارک لازم جهت سند اجاره نامه 

  1. اصل شناسنامه مالک و مستاجر
  2. اصل کارت ملی مالک و مستاجر
  3. اصل سند مالکیت ملک مورد اجاره
  4. اصل بنچاق ملک مورد اجاره

 

یک نمونه اجاره نامه رسمی با کد رهگیری 

تنظیم اجاره نامه در دفتر اسناد رسمی
نمونه اجاره نامه با کد رهگیری

 

گروه وکلای دیده بان حقوق

گروه وکلای دیده بان حقوق امیر با شعار صداقت در پیگیری کلیه دعاوی با بهره گیری از تیم حقوقی متخصص با کادری علمی اماده ارائه انواع خدمات حقوقی به شما عزیزان است. از دیگر خدمات این تیم حقوقی پشتیبانی مشاوره ای موکلین تا بعد از انعقاد عقد و غیر موکلین در زمینه مشاوره های حقوقی برای حمایت از شما عزیزان ، جهت پیشگیری از درگیری های حقوقی و اتلاف وقت و هزینه در دستگاه قضایی است.

جهت دریافت مشاوره با شماره های درج شده در صفحه اصلی تماس حاصل فرمایید.

3.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه در رابطه با “تنظیم اجاره نامه در دفتر اسناد رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button