راه های شکایت از خرید اینترنتی

راه های شکایت از خرید اینترنتی

راه های شکایت از خرید اینترنتی : ابندا می توانید از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اقدام به ارائه گزارش تخلفات و جرائم احتمالی فروشگاه ها نموده، و پلیس فتا اقدام لازم را در این زمینه صورت خواهد داد.

البته در برخی موارد رسیدگی به تخلف موارد رسیدگی به تخلف نیازمند طرح شکایت در دادسرا است.

راه های شکایت از خرید اینترنتی

برای این کار باید ابتدا با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی یا دادگستری محل سکونت خود شکایت نامه ای در خصوص حق تضییع شده خود تنظیم نمایید بعد از آن در سامانه ثنا شناسه کاربری برای شما ایجاد خواهد گردید.( راه های شکایت از خرید اینترنتی )

و از این طریق و با استفاده از این سامانه و پیامکهای ارسالی در روند پیگیری پرونده قضایی هدایت خواهید شد.

بعد از تعیین شعبه دادرسی در سامانه یاد شده با دستور قضایی به پلیس فتا محل سکونت ارجاع داده خواهید شد و پرونده ای در خصوص شکایت شما در آن پلیس تشکیل خواهد شد.

راه های شکایت از خرید اینترنتی

شکایت از خرید اینترنتی

سپس و به طبع جهت پیگیری شکایت شما افسر پرونده تعیین می گردد که تا حصول نتیجه باید با افسر پرونده خود همکاری و همراهی داشته باشید.

اگر در فروشگاهی که از آنجا کالای خود را خریداری کرده اید یا خدماتی را دریافت گرده اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد می توانید با مراجعه  به آدرس HTTPS://ENAMAD.IR در صفحه ثبت شکایت روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید

پس از ثبت شکایات خود می توانید مشکل خود را از این طریق نیز پیگیری کنید.( راه های شکایت از خرید اینترنتی )

گران فروشی ، کم فروشی، تقلب، اخفاء و امتناع از عرضه کالا ، عدم صدور فاکتور، فروش اجباری و سایر موارد موضوع قانون تعزیرات حکومتی در صورتی که از سوی فروشگاه های اینترنتی واقع شوند.

علاوه بر شکایت در ای نماد و اتحادیه مربوطه قابل شکایت از طریق تعزیرات نیز هستند.

شکایت از خرید اینترنتی

 انواع روش های شکایت از فروشگاه های آنلاین :

برای شکایت از فروشگاه های آنلاین با توجه به موضوع پیش آمده راه های مختلفی وجود دارد که در این جا به طور مختصر خواهیم پرداخت:

۱- با توجه به اینکه فروشگاه های آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند در صورت عدم پاسخگویی درست این فروشگاه ها و در مواردی مانند عدم استرداد کالا در بازه زمانی 7 روزه طبق شرایط قانونی یا تحویل کالای خراب و …. می توان از طریق سایت ای نماد آغاز به شکایت از فروشگاه آنلاین کرد.

۲- با توجه به طرح شکایت در ای نماد می توان از طریق اتحادیه کشوری کسب و کارهای آنلاین و مجازی نیز تخلف ایجاد شده از طرف فروشگاه های آنلاین را پیگیری نمود.

۳- فروش اجناس گران ، تحلف و کم فروشی ، قلابی بودن محصول ، اخفاء و امتناع از عرضه کالای صحیح و استاندارد ، صادر نکردن فاکتور ، فروش به اجبار  و سایر موارد موضوع قانون تعزیرات حکومتی در صورتی که از سوی فروشگاه های آنلاین وقوع پیدا کرده باشند ، علاوه بر شکایت در Enamad و اتحادیه مربوطه قابل شکایت از طریق تعزیرات نیز می باشد.

۴- ابطال حقوق مصرف کننده، ابطال اصول تبلیغ، ابطال حقوق علامت تجاری و … در صورتی که از طرف فروشگاه های اینترنتی باشد در دادسرای جرایم رایانه ای قابل تعقیب قضایی نیز است.

 

شکایت از خرید اینترنتی

تحلفات فروشگاه های اینترنتی چیست؟

1- کالا را تحویل ندهند.

2- مشخصات کالا با کالای سفارش داده شده متفاوت باشد.

3- دیر تحویل دادن کالا

4- مشکل و نقص داشتن کالا

شکایت از خرید اینترنتی

گروه وکلای دیده بان حقوق

گروه وکلای دیده بان حقوق امیر با شعار صداقت در پیگیری کلیه دعاوی با بهره گیری از تیم حقوقی متخصص با کادری علمی اماده ارائه انواع خدمات حقوقی به شما عزیزان است.

از دیگر خدمات این تیم حقوقی پشتیبانی مشاوره ای موکلین تا بعد از انعقاد عقد و غیر موکلین در زمینه مشاوره های حقوقی برای حمایت از شما عزیزان ،

جهت پیشگیری از درگیری های حقوقی و اتلاف وقت و هزینه در دستگاه قضایی است.

جهت دریافت مشاوره با شماره های درج شده در صفحه اصلی تماس حاصل فرمایید.

———————————————————–

مطالب مرتبط:

راه حل چک مفقودی چیست؟

فریب در ازدواج

دیده بان حقوق امیر

طلاق

طلاق به درخواست زوجه

جرایم رایانه ای

امور حقوقی ایرانیان خارج از کشور

طلاق از طرف مرد چگونه است؟

درباره فسخ و انحلال نکاح

رأی وحدت رویه ۶۱۷ دیوان عالی

عدم تمکین و نشوز چه هستند؟

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button